Monday, June 26, 2006

مذيع مسلم

مش كل واحد بيقدم برامج دينية يتقال عليه مذيع مسلم
مش قصدي انه مش مسلم او انه مش مذيع
لا انا بص بأصد ان اللي يستخدم كل ادوات مهنته لخدمة الاسلام
هو ده اللى يتستحق اضافة مسلم بجوار مهنته
واحد زكي يقولي طب هو يعني انت بينطبق عليك الشرط
اقوله انا بتمنى ودا اسلوب بلاغي باعتبار ما سيكون ان شاء الله
اللي انا شايف انه يستحق لقب مذيع مسلم هو الاستاذ عمرو خالد
انا بشعر في كل برنامج بيعمله وكل فكرة بيطرحها انه فعلا بيحاول يخدم الاسلام
مش مجرد انه بيحاول يوصل معلومة او يعمل فرقعة او يجمع اكبر قدر من الاعلانات
مع احترامي لكل معارضيه او الناس اللي انتقدوه انا بتكلم على قالب مش على محتوى


تحيه الى عمرو خالد

1 comment:

حائر في دنيا الله said...

بداية مسلم أو غير مسلم دا موضوع كبير وفضفاض يعني مش ضروري أقدم رنامج ديني عشان ابقى مسلم كفاية أجتهد بصدق وبأمانة وبشرف غاية تحقيق رفعة هذه الأمة
أما عن الأستاذ عمر خالد فبارك الله فيه